Tisdag.


Jag har fått tag på en jättebra bok på Bokbörsen."Svenska stolar och deras formgivare" och har slutat produceras. 225 riksdaler för bok å porto fick jag betala och det är den verkligen värd! Det är en jättebra bok om man gillar stolar. Mycket vackra bilder och sveriges bästa formgivare samlade. Den går från 1899-2001 och visar 1 decenium i taget. Vi har den här boken på skolan å jag blev alldeles ledsen då nån berättade att den inte finns att köpa längre(ny) Tack gode gud för bättre begangnat!

Bilden lånad av bokstugan.se

Idag fick jag inte så mkt gjort förutom att lämna i mitt lock till en glasmästare som ska skära ut ett glas som passar som handen i hansken. "kom in imorn så äre klart" Så imorn går jag å hämtar det å då kommer den nog lite bilder på ett mer fullständig Tittbord. jag har faktist täljt till en smörkniv också. Det va inte alls så svårt som jag trodde. Härnäst ska jag ta mig för å göra en dalahäst. Det blir kul! Inga bilder idag. Men destå fler imorn. Bildregn är det däremot på min andra blogg!

/Monika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0