Idag börjar vi med stolen.


Förra veckan åkte vi runt på olika loppisar i Piteå området för att se om vi kunde hitta några gamla stolar att ha till vårt första renovering. Jag hittade 2 fina men dem va så fin att det inte va så mkt på dem att göra så därför tog jag en annan stol som skolan hade i sitt möbelförråd. Dem här stolarna ska vi nu ta bort gammal färg och tyg, slipa, måla och sätta nytt tyg. Tanken är att vi ska få känna å klämma på diverse verktyg och lära oss olika träslag. Det här är stolen som jag valt:



Det tog mig 3 timmar att värma upp färgen å skrapa bort all färg. Nästa steg är att slipa med sandpapper så den blir slät å fin inför målning. Jag har inte bestämt mig än va det blir för färg. Tycker träslaget som kom fram va ganska fint också. men det är lite delade meningar om vad det är för träslag igentligen. Vissa tror Teak, andra ek, andra bok. När slipningen är klar kanske det blir tydligare va det är för nått.

/Monika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0