Perstorp fix.


Idag har jag målat mitt köksbord med halvolja och pigment i. Jag är ute efter en valnötsliknande färg men oljan är inte så täckande som jag hade velat. Först blandade jag i för mkt pigment, vilket gav rätt färg jag ville ha men pigmentet liksom smular sig och vill inte sjunka in i träet.

Jag har fått låna en "före" bild eftersom jag glömde att ta nån!
Bilden är lånad av got2get.se

Jag har limmat fast 2 st kantlister som satt löst. Lite väl många klämmor, men man kan aldrig vara nog försiktig!

Man måste tejpa noga!

Resultat efter ett varv med halvolja med pigment i. Jag ska se hur det ser ut imorn å ev lägger jag på ett lager till för ett mörkare resultat. Då ska jag ta en bild på hela bordet då det är ihop satt. Det är dock lite som behöver lagas på det innan det är tip top!

Som avslutning ser ni min lilla verktygslåda!


Kommentarer
Postat av: Lisette

Du tog fram en sådan fin färg på din verktygslåda!

2010-09-30 @ 21:19:27
URL: http://lisetteliljebo.blogspot.com
Postat av: Monika

Tack lisette! Jag gillar rosa å ska måla alla min möbler rosa ;)

2010-10-04 @ 22:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0