Stolssitsar.

Idag gjorde jag en stolssits till mina teakstolar utan hjälp av lärare! Det är stort! jag satte vadd, polyeter och domistik. Man måste slita å dra så det blir riktigt spänt å det är en konst att få det jämt å snyggt, utan havets vågade vågade våg! Jag blev väldigt nöjd med min. Tittar man noga så ser man att det är lite vågit på vissa ställen, men det gör mig ingenting.


Men lyckan varade inte länge. ovanpå det här ska jag sätta ett tyg. Men för rors skull prövade jag den på stolen innan och vet ni va? Den passar inte längre! Förmodligen är det för mycke polyeter. (en slags skumgummi) Den ska man lägga lite utanför stolssitsen så tyget inte ligger direkt mot plywooden och nöts söndert. Nu måste jag ta bort alla klammrar och det är ett litet H-vete ska ni veta. inget ont som har nått gott med sig, jag har lärt mig en läxa. Att alltid kolla utrymmet å välja rätt tjocklek på stoppningen. Ev kommer jag kunna ta bort på ena sidan å kapa skivan några mm. funkar inte det får jag ta bort allt och sätta en tunnare fyllning och sätta det tänkta tyget direkt och hoppa över domistiken för att få det så tunt som möjligt på sidorna.

Fortsättning följer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0