Inköp

I fredags va jag å en kollega å köpte in Höst, jul och vår- 2012. Vi köper inga möbler från dem men den här blev jag lite sugen på....
Den här stolen också....
Det är alltid lite konstigt att handla så långt i förväg. Men till nästa vår så kommer det mycket blommor på våra leveranser!
Jag har äntligen kommit igång med tapetseringen! Igår stod jag å klatra fram till 10 tror jag. Det blev såhär fint:
Men än är det inte klart. Det blir några timmar här å några timmar där. Det svåra tycker jag är å skära tapeten i tak å golv. Den är ju så fuktig å mjuk att rakblade inte tar. Man kanske ska vänta tills det torkat till lite? tapeten jag har köpt är en sån som redan är förlimmad. Då drar man "enkelt" tapeten genom ett tråg med vatten så aktiveras limmet. Jag tyckte nog det va lite bökigt. Men efter en stund fick man lite bättre flyt på det hele. Jag va mest orolig att limme inte skulle aktiveras men det va så kladdigt å kletigt så! Inget att oroa sig för. Nu är jag ivrig å börja med nästan rum. jag vill ju egentligen ha tapet överallt men jag tror bestämt att jag tar å måla det nån fin färg, åsså målar jag golvet vitt. Jaa, så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Monika!



Jag har lusläst din blogg och det ser ut som du gör en hel del roliga saker! Keep up the good work! =)



Jag har kommit in på samma utbildning som du gick i Älvsbyn och jag skulle bli JÄTTE glad om du ville dela med dig lite av dina erfarenheter??



Hur är utbildningen? Vad tyckte du om den?

Hur är lärarna? Personalen på skolan? Upplägget på utbildningen? Hur är det att bo i Älvsbyn??? Bodde du på skolan och hur var det isf? Några tips och bra saker att tänka på?? Helt enkelt, var det så bra som det verkar? Var brutalt ärlig! =)



Det är mycket som står på spel så jag skulle bli otroligt tacksam om du ville ta dig tid och ge mig lite tips! =)



Lycka till med lägenhetens kommande renoveringsprojekt!



//Emelie

2011-07-03 @ 22:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0