Flower Power!


Idag va jag iväg å köpte mig 3 st lerkrukor som jag ville göra dekopage på. Jag började att grundmåla dem eftersom servetterna är så tunna så lyser underlaget igenom. I grundfärgen kan man blanda i vilken kulör man vill å anpassa färgen till dem servetter man tar å i mitt fall fick grundfärgen vara vit.

Servetter har 3 lager och här använder man bara 1 så ni förstår hur tunt det är! Sedan penslar man Lacklim på krukan å lägger servetten på. Det finns ingen möjlighet att rätta till servetten om det blir fel, för den suger fast å blir genomfuktig blixtsnabbt. Försöker man flytta den då så går den sönder. Men då lägger man på lite till. Å lite till. Å lite till. Det gör liksom inget att det går söndert, det färdiga resultatet blir bra ändå. I mitt fall gick givetvis inget söndert ;) När man låte det torka så lackar man alltihopa tills ev nivåskillnader är borta och det kan krävas ganska många varv ibland. Mina småkrukor med fat fick rosor och den stora har ännu inte mött sitt öde.

Här kommer några saker mina klasskompisar gjort:




Fint eller hur!?

I övrigt så har jag köpt rundstickor å stickar på en svart mössa, och forsätter på min huva som Döden har som jag funderar på om det går å göra en cape av?

Nu ska jag sova för imorn tänker jag gå upp tidigt.

Go kväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0